جمعه 31 فروردین ماه 1403
شرح خبر
1396/04/26
کارگاه های آموزشی منتخبان پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهرستان های شاهین شهر و میمه و برخوار

سلسله کارگاه های آموزشی منتخبان دوره شوراهای اسلامی شهرستان های شاهین شهر و میمه و برخوار در فرهنگسرای ادب و هنر گلدیس شاهین شهر برگزار گردید.

در ابتدای کارگاه های آموزشی نشستی با حضور مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری اصفهان، فرماندار شهرستان شاهین شهر و میمه ، شهردار شاهین شهر و منتخبان دوره شوراهای اسلامی شهرهای دو شهرستان شاهین شهر و میمه و برخوار برگزار شد.

محمد رضا کمالی مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری اصفهان در این نشست ضمن خوش آمدگویی به منتخبان پنجمین دوره شوراها گفت: 125 ماده قانونی در اساسنامه شوراها تدوین شده که 98 قانون آن مربوط به تشکیلات شوراها و 27 مورد آن مربوط به آیین نامه اجرایی شوراهاست.

وی در ادامه گفت : سیصد وظایف کلی و سی و چهار وظیفه حاکمیتی برای شوراهای اسلامی تعریف شده است و از مجموع این وظایف، سه وظیفه تصمیم گیری و تصمیم سازی در مورد مدیریت شهری، وظیفه اجرایی و وظیفه نظارتی مهمترین وظایف شوراها قلمداد می گردد.

کمالی افزود : مهارت مذاکره و مکاتبه، ارتباط دوستانه و بااخلاقی حسنه ، شنونده خوب بودن، مهارت تجزیه و تحلیل از جمله مهارت های اعضای شوراهاست و تمامی اعضای شوراها می بایست مهارت های مذکور را سرلوحه فعالیت ها و اقدامات خویش قرار داده تا به اهداف عالیه خود در امور شهر دست یابند.

 مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری اصفهان اظهار داشت :با کارشناسی های انجام شده 20 آسیب در شوراهای اسلامی شناسایی گردیده که با همدلی و همزبانی و روحیه بالا و کارگروهی اعضای شوراهای اسلامی در این دوره، آسیب های مذکور رفع خواهد شد.

وی تصریح نمود: از آنجایی که انتخاب شهردار از مهمترین اقدامات شوراهاست، لازم است اعضای شوراهای اسلامی در این خصوص با همفکری و کارشناسی گروهی از عهده این مهم برآمده و بتوانند با انتخاب شهردار اصلح در توسعه و آبادانی شهر خود سهیم گردند.

مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری اصفهان در پایان از میزبانی بسیار خوب حسین امیری شهردار شاهبن شهر و سایر دست اندرکاران در برپایی و برگزاری کارگاه های آموزشی منتخبان پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهرستان های شاهین شهر و میمه و برخوار تشکر و قدردانی نمود.

علیرضا بصیری فرماندار شهرستان شاهین شهر و میمه نیز در این نشست ضمن خوش آمدگویی به اعضای حاضر در جلسه گفت: در ابتدا از اعضای منتخب دوره پنجم شوراهای اسلامی که با قدرت و همت تمام در صحنه شرکت نموده تشکر می نمایم همچنین از مردم همیشه در صحنه دو شهرستان شاهین شهر و میمه و برخوار که در 29 خرداد ماه سال جاری حضور گسترده در پای صندوق های رأی داشتند و حماسه ای دیگر را خلق نمودند تشکر و قدرانی می نمایم.

وی در ادامه گفت : داشتن اشراف به قانون بسیار مهم و اساسی است  و اگر مبنای کارها و فعالیت های ما قانون و همدلی و انسجام داشته باشد و هدفمان رضای خدا و خدمت به مردم باشد هیچ مشکلی به وجود نخواهد آمد.

بصیری خاطر نشان نمود: با توجه به اینکه به پایان دهه دوم عمر شوراها نزدیک می شویم نقاط ضعف و قوت شوراها مشخص گردیده و شاهد رفع مشکلات و گسترش قوت ها در سطح شوراها هستیم.

فرماندار شهرستان شاهین شهر و میمه عنوان نمود: شوراهای اسلامی دوره پنجم با تلاش و ممارست جدی تر در عمران و آبادانی شهر خود کوشا بوده تا بتوانند کارنامه قابل قبولی در محضر مردم شریف داشته باشند.

حسین امیری شهردار شاهین شهر نیز در حاشیه این نشست گفت: امروز مفتخریم که میزبان اعضای منتخب پنجمین دوره شوراهای اسلامی دو شهرستان شاهین شهر و میمه و برخوار هستیم .

وی در ادامه خاطر نشان نمود: شوراهای اسلامی پل ارتباطی بین مردم و مسؤولان می باشند و آنان تمام سعی و تلاش خود را برای توسعه و آبادانی شهر خود مصروف می دارند و ما نیز وظیفه داریم با تمام توان خود از بازوی پرتوان شوراها دفاع و حمایت نماییم. 

امیری افزود : در طول دوره چهارم شورای اسلامی شهر بیش از 350 پروژه بزرگ و کوچک توسط شهرداری و شورای اسلامی شاهین شهر اجراء گردیده است و امیدواریم در دوره پنجم شوراهای اسلامی بیشتر از گذشته خدمت رسانی به مردم شریف شاهین شهر صورت پذیرد.

گفتنی است در کارگاه های آموزشی یک روزه آموزشی منتخبان پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهرستان های شاهین شهر و میمه و برخوار، مباحث کلی قانون شوراها آموزش داده شد و مسائل مهم شهری به بحث و بررسی گذاشته شد. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

استفاده از اين خبر بدون ذكر منبع ممنوع است
نظرات شما
افزودن نظر شما
ارسال نظر
بازگشت
   
سازمان فرهنگی ، ورزشی و تفریحی شهرداری شاهین شهر
Ariana Informatics Group - گروه داده ورزي آريانا