شنبه 08 اردیبهشت ماه 1403
شرح خبر
1396/06/22
ماه محرم را به عرصه خودباوري و نقش آفريني مذهبي و اجتماعي جوانان بدل كنيم

جلسه هم اندیشی و تبادل اطلاعات میان مداحان شاهین شهر به همت سازمان فرهنگی ، ورزشی و تفریحی شهرداری شاهین شهر و سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان و شورای هیئات مذهبی شاهین شهر برگزار شد.

در آستانه ماه محرم و آغاز ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان جلسه هم اندیشی و تقدیر از پیرغلامان ، هیئت های مذهبی فعال و مداحان شاهین شهر در سالن اجتماعات بهار برگزار شد.
مرور بر سفر امام حسین (ع) و رخدادهای عاشورا ، هماهنگی برای برگزاری مراسم های مختلف که در این ایام برگزار خواهد شد، ارائه گزارش از سوی شورای هیئات مذهبی شهرستان و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهدای مدافع حرم و اجرای سرودی در وصف شهید محسن حججی از بخش های مختلف این مراسم بود.
علی فتحی عضو شورای اسلامی شهر و از خادمان امام حسین (ع) که در این جلسه مورد تقدیر قرار گرفت در این خصوص گفت : عشق به ائمۀ اطهار  محوریتی برای دور هم بودن ایجاد می کند و جوانان  فارغ از روزمرگی ها و مشکلات معمولی زندگی ، در شب های محرم، می خواهند که کارخیری انجام دهند . این شب ها ، فضا سرشار از انرژی مثبت و ذهن های باز و دل های مهربان و دست های توانمند است.شاید در هیچ زمان دیگری در طول سال ،  نتوان فضایی مشابه را تجربه کرد و این همه جوان مشتاق و علاقه مند را این گونه گرد هم آورد .
فتحی به برخي از ويژگي هاي مثبت جوانان حاضر در حسينيه ها و هيئتهاي عزاداري ماه محرم اشاره كرد و خاطر نشان نمود: بايد به نظم و انضباط، مسئوليت پذيري، دينداري، مردم داري و حسن خلق و نقش آفريني جوانان در قالب كار گروهي و هيئتي بهاي بيشتري داده شود تا بتوانيم ذهنيت جامعه پيرامون مباحث مذهبي را تقويت كنيم  و همچنين با اهميت دادن به اين جوانان آنها را از انحرافات آينده كه يكي از دغدغه هاي به جاي مقام معظم رهبري نيز هست، باز داريم و از جوانان چهره اي توانمند، باانگيزه و پرتلاش در جهت بسط و گسترش فرهنگ ديني و رواج روحيه دينداري بسازيم.
عضو شورای اسلامی شهر عنوان کرد: اگر به دنبال اصلاح رفتار و اخلاق جامعه هستیم باید ماه محرم را به عرصه خودباوري و نقش آفريني مذهبي و اجتماعي جوانان بدل كنيم .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

استفاده از اين خبر بدون ذكر منبع ممنوع است
نظرات شما
افزودن نظر شما
ارسال نظر
بازگشت
   
سازمان فرهنگی ، ورزشی و تفریحی شهرداری شاهین شهر
Ariana Informatics Group - گروه داده ورزي آريانا