شنبه 08 اردیبهشت ماه 1403
شرح خبر
1396/08/30
آشنایی با حیات کیهانی در اشراق

دومین کارگاه آشنایی با رشته اختر زیست شناسی در فرهنسرای اشراق برگزار شد.

فرهنگسرای اشراق با همکاری انجمن نجوم افلاک این فرهنگسرا دومین کارگاه آموزشی با موضوع اختر زیست شناسی را برگزار کرد.
در دومین کارگاه اختر زیست شناسی فرهنگسرای اشراق آریا غریبیان کارشناس ارشد کیهان شناسی از دانشگاه پورتموث انگلستان به موضوع حیات کیهانی و انسان فرازمینی اشاره کرد و به معرفی رشته اختر زیست شناسی به عنوان مجموعه ای از علوم پرداخت.
اختر زیست شناسی یک رشته ی تحقیقاتی است که کار آن مطالعه و بررسی حیات در کیهان است، یک زمینه ی تحقیقاتی چند رشته ای که حوزه ی تحقیقاتی آن شامل: بررسی و جستجو برای محیط های سکونت پذیر در داخل منظومه ی شمسی و همینطور سیارات زیست پذیر در خارج از منظومه ی شمسی است. جستجو برای حیات فراتر از زمین نیاز به درک درستی از حیات و ماهیت طبیعتی که آن را حمایت می کند همچنین شناخت درستی از سیستم های سیاره ای و ستاره ای دارد.
برای همین، پاسخگویی به این مفهوم دراین حوزه ، این رشته را با بسیاری از دانش ها و رشته های علمی مثل نجوم، زیست شناسی، شیمی، زمین شناسی، علوم هوایی، جو شناسی، اقیانوس شناسی و....ترکیب کرده است.
علاقمندان به حضور در کارگاه ها و دوره های آموزشی نجوم و حضور در برنامه های رصد آسمان می توانند به فرهنگسرای اشراق واقع در ابتدای بلوار طالقانی مراجعه نمایند همچنین برای اطلاع از زمان و مکان برگزاری جلسات و برنامه ها می توانید در کانال تلگرامی @shaahinshahri  عضو شوید.

بر روی لینک زیر کلیک کنید:
https://telegram.me/ShaahinShahri

استفاده از اين خبر بدون ذكر منبع ممنوع است
نظرات شما
افزودن نظر شما
ارسال نظر
بازگشت
   
سازمان فرهنگی ، ورزشی و تفریحی شهرداری شاهین شهر
Ariana Informatics Group - گروه داده ورزي آريانا